על מה מדברים?

אונס (1) אורתודוכסים (1) אחד במאי (1) אנארכיזם (1) אנרכיזם (1) אפיפיור (1) ארצות הברית (4) בדלנות (2) בצע (1) ברית המועצות (1) גאווה (3) גרגרנות (3) דת (4) האח הגדול (1) הארץ (1) הדרת נשים (1) הטרדה מינית (1) המזרח התיכון (1) התנועה הליברלית החדשה (1) זעם (2) חטאים (3) חיזבאללה (1) טאו (2) טאואיזם (2) טרור (2) יהדות (2) יהודים (1) יום הזכרון (1) יום הנצחון (1) יום כיפור (1) ימין (6) ישוע (1) ישראל (4) כבוד (1) כיבוש (2) לאו צה (1) לבנון (1) ליברליזם (8) ליברלים (3) מגדר (1) מדיטציה (1) מלחמה (3) מלחמת העולם השנייה (2) מצרים (1) מרצ (1) נוצרים (1) נצרות (2) סוציאליזם (8) סוציאליסטים (1) סוריה (1) סין (1) סלובניה (1) ספרטיזם (1) סרבנות (1) עבודה (1) עצלות (1) ערבים (1) ערכים (1) פאשיזם (1) פוליטיקה (5) פיגוע (1) פילוסופיה (1) פלסטין (2) פמיניזם (3) פסח (1) פסחא (1) פרובוקציה (1) פרנציסקוס (1) צבא (2) צבא ההגנה לישראל (4) צום (1) ציונות (2) צניעות (2) צעדת השרמוטות (2) צפון קוריאה (1) קומוניזם (2) קונסרבטיבים (1) קים ג'ונג און (1) קנאה (1) קפיטליזם (2) קתולים (1) רבין (1) רבנות (1) רוסיה (2) שטחים (1) שירה (1) שירים (2) שלום (1) שמאל (9) שמרנים (1) שנאה (1) תאווה (1) תיאופוביה (1) תשוקה (1) poetry (1)

יום שישי, 5 באפריל 2013

אף-על-פי-כן נע שרמוטה

אז היום יצא לדרך צעדת (או מצעד) השרמוטות שכתבתי עליו בתחילת השבוע.
אז, באופן אגוצנטרי, כתבתי למה לי - גבר לבן ממעמד הביניים - אין צורך במצעד ופחות למה לךְ איה לבנה/שחורה ממעמד כלשהו לא צריך.
רק אתחיל בציטוט של עמיתה לעבודה "הפמיניסטיות האלה הגזימו הפעם.".
בסופו של דבר, מראות עיני, לצעדת השרמוטה יש מטרה ברורה - די לאונס! אכן המטרה ראויה ואם היתי יודע שזה באמת יהיה אפקטיבי אולי גם היתי מצטרף.
אבל הדרך מעוותת לחלוטין. הן טוענות שזו זכותה של אישה לשכב אם מי שבא לה כמה שבא לה - נכון. זו המאה ה-21, אישה היא כבר לא הרכוש של הגבר ובאמת אשרי האישה שעושה מה שכיף לה בלי לדפוק חשבון. אבל למה לצעוק את זה? אם אלה היו גברים זה היה אגו - אם חוברת גברים היתה עושה את "מצעד הזיינים" - אנחנו לא צריכים להיות מחויבים לך, אישה. כל הפמיניסטיות היו מעקמות את האף, אולי אפילו מקיאות ובצדק. לפעמים אני מתחיל לחשוב כמו החרדים שמדברים על ערך הצניעות. כל אחד מטייל בתחתונים, או בלי תחתונים כלל, וצועק מה הולך לו במיטה - ממש צעד גדול לאנושות.
אז נשים יקרות, תזדיינו כאוות נפשכן, אין סיבה לרוץ ולספר לחְבְרַה.

עניין הלבוש. גם כאן הטענה מוצדקת. אישה שלבושה בצורה 'זנותית' לא אשמה כשנאנסת. אני אקבל את הטענה שהיא מסתכנת, אבל לא אשמה. ובכל זאת, באונס היא לא אשמה אבל בזלזול עצמי בעיקר. הצניעות, מעבר לכבוד לסביבה היא קודם כבוד לעצמך. אבל העונש בחוסר צניעות או ביזוי עצמי, לא אונס. אונס זה גם פגיעה באחרים בצורה ברוטאלית וגם חוסר בכבוד עצמי.
קראתי את אחת התופעות בהן הן מנסות להילחם: כשאישה עם מחשוף מגיעה לריאיון עבודה, היא עלולה לאבד את המשרה בגלל המחשוף. - מן הסתם. מעולם לא שמעתי על בן אדם שניגש לראיון עבודה עם שורט וסנדלים, אלא אם הוא רוצה להיות מציל בחוף.

זנות. - עוד מכה תוצרת הקפיטליזם ה"נאור", אני אעשה מה שבא לי ואקנה מה שבא לי, כולל בני אדם. הזנות מתפצלת לשני סוגים - שני נוראיים.
יש את הקפיטליסטי החזירי בו סרסור קונה בני אדם רודה ומשתמש בהם לתועלתו הכספית תוך ניצול חלושתו של אדם אחר. למעשה הוא משתמש בחולשת הזונה כדי לעשות כסף מחולשת הלקוח.
ישנו המקרה של הליברליזם הנאור - זנות עצמאית או ממוסדת. הזונה היא זונה כי בא לה להיות זונה. משתמשת בגופה כדי לנצל חולשתו של לקוח שפל ולהשיג את כספו. יש כאן סוג של מרמה כי אדם שטוב לו לא יתדרדר לזנות ואדם שטוב לו לא ישתמש בשירותי הזנות.
 בשני המקרים רואים החלפה בין ערכים שליליים: החלפה בין תאוות בשרים לתאוות בצע.
הסרסור, הלקוח והזונה, שלושתם אנשים שפלים בחברה ואין להם מקום בחברה מתורבתת. (זו דוגמא למסורת שאפשר להעלים מהעולם).
הלקוח והזונה בנוסף לסלידה שיש לנו מהם, או לפחות צריכה להיות לנו מהם, צריך לזכור שהם איפשהו קורבנות של החברה.

את נושא הטראנססקסואלים ודמויהם, הם זקוקים לפוסט שלם. באופן כללי כל המושגים האלה הם בגדר קשקוש וכמה גמחות של נון-קונפירמיסטים שהחליטו שהם משנים לנו פה סדרי עולם.

גאווה.
ישנם שבעה ערכים שליליים - חטאים שהם הבסיס לכל דבר רע שנעשה (או כל דבר טוב שלא-נעשה, בחלק מהמקרים). אין יוצא מהכלל. כולם חוטאים בהם, יש כאלה שיותר באחדים ואחרים באחרים, אבל אין נקי. הגאווה או היהירות (היבריס) היא החמורה מכולן שכן היא יוצרת את האחרים או מחזקת אותם.
אדם שנוטה לחטוא בזעם פוגע בעצמו בעיקר, שכן הוא לא מוציא את הזעם שלו לפועל, הבושה מונעת ממנו להכות או לרצוח. אדם בעל גאווה - אדם ללא בושה, מסוגל להביא את הזעם שלו לרמה של פגיעה בסביבה. אדם יהיר, אך לא אדם שנוטה לכעוס, עלול, ולעיתים עושה זאת בכוונה, לעורר את זעמו של האחר.
הצעדה היא ,לכאורה, סביב חטא התאווה (תשוקה - luxuria), שכבר קשה להגדירו כחטא בעת המודרנית, אז נגדיר אותו כקל שבחטאים. ממנו נובעת התשוקה (פורניה). הצועדות טוענות כל מה שעשינו זה לחטוא בחטא התאווה, שלוב לא פוגע באף-אחד, אולי רק בעצמנו וגם זה לא בטוח, אז תעזבו אותנו בשקט.
למעשה גם הן חוטאות בחטא הגאווה בכך שמפצירות בנו כי הן באו לחנך אותנו, כי כולנו חיות ואנחנו בעצמנו חוטאים באותו חטא, רק כפועל יוצא (אונס). בנוסף להאשמות המתנשאות, הן גם טוענות שמותר לכל אחד להתלבש איך שיחפוץ או לא להתלבש בכלל. - הפקרות וחוסר צניעות הן גאווה חמורה, אבל הן מהוות בעיקר פגיעה עצמית אז נניח לזה לרגע.
בנוגע לאונס, האנס שם הוא, לכאורה, מונע על-ידי תאווה, אבל את הניצוץ לדלק התאו הוא מקבל מהגאווה. אדם בעל יצרים אך גם בעל בושה לא ייבצע אונס, הגאווה היא מה שמאפשר לו להתנהג בחייתיות ואולי אפילו את התעוזה להסתכל לקורבן בעיניים.
כדי להילחם באונס לא יעזור לכם לעשות רעש, אתם רק תכעיסו אנשים, צריך את אותם הדברים שצריך לכל פשע: חינוך + אכיפה.
ועל איזה חינוך אני מדבר? חינוך נגד יהירות. חינוך לזה שלא צריך להתבייש להתבייש.

אז במקום לצעוד את מצעדי הגאווה או מצעד השרמוטות, למה לא תנסו פעם את מצעד הצניעות?

שמתי לב שאף פנייה לא היתה לנשים דתיות. היו ליוצאות בריה"מ, שאני לא מבין על איזה זלזול הן מוחות. הרי יוצאי בריה"מ הביאו לארץ הזו קדמה ותרבות, לא זנות. ועדיין אין שום התייחסות לחרדיות או דתיות או במילים אחרות: באנו סתם לעצבן!

Humbly yours, Luke

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה