על מה מדברים?

אונס (1) אורתודוכסים (1) אחד במאי (1) אנארכיזם (1) אנרכיזם (1) אפיפיור (1) ארצות הברית (4) בדלנות (2) בצע (1) ברית המועצות (1) גאווה (3) גרגרנות (3) דת (4) האח הגדול (1) הארץ (1) הדרת נשים (1) הטרדה מינית (1) המזרח התיכון (1) התנועה הליברלית החדשה (1) זעם (2) חטאים (3) חיזבאללה (1) טאו (2) טאואיזם (2) טרור (2) יהדות (2) יהודים (1) יום הזכרון (1) יום הנצחון (1) יום כיפור (1) ימין (6) ישוע (1) ישראל (4) כבוד (1) כיבוש (2) לאו צה (1) לבנון (1) ליברליזם (8) ליברלים (3) מגדר (1) מדיטציה (1) מלחמה (3) מלחמת העולם השנייה (2) מצרים (1) מרצ (1) נוצרים (1) נצרות (2) סוציאליזם (8) סוציאליסטים (1) סוריה (1) סין (1) סלובניה (1) ספרטיזם (1) סרבנות (1) עבודה (1) עצלות (1) ערבים (1) ערכים (1) פאשיזם (1) פוליטיקה (5) פיגוע (1) פילוסופיה (1) פלסטין (2) פמיניזם (3) פסח (1) פסחא (1) פרובוקציה (1) פרנציסקוס (1) צבא (2) צבא ההגנה לישראל (4) צום (1) ציונות (2) צניעות (2) צעדת השרמוטות (2) צפון קוריאה (1) קומוניזם (2) קונסרבטיבים (1) קים ג'ונג און (1) קנאה (1) קפיטליזם (2) קתולים (1) רבין (1) רבנות (1) רוסיה (2) שטחים (1) שירה (1) שירים (2) שלום (1) שמאל (9) שמרנים (1) שנאה (1) תאווה (1) תיאופוביה (1) תשוקה (1) poetry (1)

יום שלישי, 2 באפריל 2013

סרבנים החוצה! (או אין סרבנים שמאלנים)

קראתי בזה הרגע את הכתבה על סרבן הגיוס נתן בלנק.
אידיוט!
פעמיים אידיוט!

פעם ראשונה כי לא הסכים להתגייס. אני לא יודע מההגדרה הפוליטית שלו לעצמו כשסירב בגלל הכיבוש, אבל אני מכיר רבים שעושים את זה ומגדירים עצמם שמאלנים. סרבנות גיוס היא בדלנות; בדלנות היא ההיפך מהשמאל! שמאל פירושו בראש ובראשונה אחדות - סוציאליזם! אם זה לא סוציאליזם זה לא שמאל. אבל לא בגלל זה אני אומר שהוא אידיוט, בגלל זה אני אומר שהוא לא שמאלני. למה אידיוט? כי כרגע הוא פוגע בפלסטינים עוד יותר. אומרים שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם, אני מסכים עם הטענה. בינתיים כלכם מעקמים את האף ושואלים "מי זה האימפריאליסט הזה?" צה"ל צבא מוסרי, כן. המדיניות הצבאית בשטחים אינה מדיניות צבאית כלל, אלא מדיניות ממשלתית. נמאס לכם? אל תאשימו את הצבא תאשימו את הממשלה. בתור אחד ששירת באיו"ש עשיתי למעט משימות למען פלסטינים ולא רק באיו"ש גם למען אלו בעזה. הידעתם שצה"ל מאבטח ומלווה שיירות של ציוד הומאניטארי לעזה? היעדתם שחמאס מנכס לעצמו את הכל, מחלק מעט מזה ואומר שהציונים לקחו? חיילים, ברובם, יודעים להבחין בין טוב לרע, במיוחד חיילים שמאלנים. גם על החיילים הימנים אני סומך בהקשר הזה, הם לא מפלצות, לא כולם. ואפילו על הימנים הקיצונים שרואים בכל ערבי מפלצת אבל עדיין לא רוצים להיחשב לרוצחים. למזלינו יש לנו צבא שדואג לחקור, לשפוט ולהעניש את הפוגעים בחסרי הישע. יש גם יוצאי דופן, חיות, זה לא צבא לא-מוסרי, אלו חיילים לא מוסריים, אותם אנשים בהם אתם נתקלים בסרטונים של "שוברים שתיקה", אנשים שהם תערובת של רשע וטמטום. למה הם שם? כי כבודו, בלנק, סירב להתגייס ופינה להם את המקום. במקום שיהיה בן אדם עם שכל ומוסר, אחד כזה שיודע להבחין בין מחבל לפלאח, בין זה שיש לו בקבוק תבערה ביד לזה שיצא לקטוף זיתים, (וכן חברים. יש שם אנשים שהיו שמחים לשפוך את הדם שלנו עם הישיבה שלנו באיו"ש או בלעדיה, אולי בגלל שהבאנו למדינת ישרא- שליחה פלסטינה אלכוהול ובשר לבן) אותו אחד החליט שהוא לא מוכן להתגייס ובכך פינה את התקן לדביל, שרואה בכל הפלסטינים מטרות אנושיות ואפילו מצלם את זה לפייסבוק ופוגע בשם שלי ושלכם כישראלים, כציונים ואנשי מילואים/סדיר של צה"ל.

למה אידיוט פעם שנייה? פה אני חוזר לעניין הבדלנות, בדלנות היא ההיפך הגמור מהשמאל. מהות השמאל היא אחדות. הוצא לו לשרת במד"א במקום שירות צבאי - מבורך! שירות במד"א זה יותר טוב משירות של כמה אנשים שהכרתי בצבא. התנאי היה שהוא ישרת שם כלובש משים, כאחד מצה"ל - אני בעד! בסופו של דבר גם הלא-לוחמים ואלה שאין להם זיקה צבאית כלל, בכל זאת צריכים להיות חלק מהצבא, בין אם מחיל החינוך או מחיל הרפואה. הטמבל סירב! סירב למדים. סירב לדבר המייצג שיוויון וביטול המעמדות בצבא. אין מותגים, אין מחשופים, וזה אפילו די יפה. (ואם את דתייה, את אפילו יכולהל בקש חצאית, שלא תגידי שהציונים פוגעים ביהדות) - לא. "לא אלבש מדים!" ובכך חזר ידידנו בלקן למעגל הבדלנות הימני ממנו הגיע.
וזו לא אשמתו בלבד. חברי מהמשאל יש לנו בעיה חמורה איבדנו את שפת השמאל, במקום לדבר אחדות, אנו מדברים בדלנות. כיום קיימות שתי מפלגות שמאל במדינת ישראל, אבל מי שדיבר שמאלנית "אחים ואחיות שלי" ו-"בואו נשמור על אחדות עם ישראל" היה בכלל בנט מהימין, הוא דיבר שמאלנית וראו כמה קולות גרף (אני בעד אחדות מדינת-ישראל ולא אחדות עם-ישראל, אבל שיהיה...) התקשורת דואגת להוציא את השמאל כמי שעוזר לחלשים שהם לא שלו, לסודנים לפלסטינים. המשאל מתבייש לנבוח על האויב מבחוץ (טרור פלסטיני) ונובח רק על האויבים מבפנים (טרור מחבלי הגבעות). אני יודע שישנן פעיליות למניעת גירושם של אזרחים ישראלים מביתם, אבל זה משום-מה התקשורת ה"שמאלנית", כפי שהפרנואידים מימין אומרים, לא מזכירה את זה. נכון לעכשיו תנועת "אם-תרצו" מציגה פאסון יותר סוציאליסטי ומאחד מאתנו. איפה הנוע"ל השמו"ץ בהפגנות למען שיוויון בעול? למה אני לא שומע אף-אחד אומר: "אי-אפשר לגייס את כל החרדים, אז לפחות ניתן הטבות למשרתים במיסוי"? - זה עובד בסין, אגב.
אני שומע יותר על סודנים, הומואים, ערבים וחרדים ופחות על אחדות וביטול המעמדות. למה הומואים וערבים צריכים להיות אוכלוסיה נפרדת. למה הומואים זו בכלל קהילה? - (בדלנות!!) מאיזו מדינה הם באו בכלל? אני מבין שמצבם של הערבים בתחתית ולא ירצו להתאחד איתנו בחמש שנים הקרובות - וכאן תודו לידידנו הבדלן מהימין, ח"כ ד"ר אחמד טיבי, שדאג להדק את חומות הגטו הערבי. ולערבי נוסף בשם אריאל אטיאס שהוחלף לא מזמן באיזה אשכנזי מפוקפק בשם אורי אוריאל, אבל שני האריאלים דופקים גם יהודים (יהודי הדרום והצפון) - אז אין כאן אפלייה.

השמאל צריך לידה מחדש. להתעסק בענייני השמאל שהם: המעמד הנמוך הישראלי בראש ובראשונה. אחדות ופתרון בעית אי השוויון בעול. כי צדק חברתי הוא בחובות וגם בזכויות. או גיוס של כולם או שירות לאומי לחכולם והטבות לאנשי הצבא.
אחר-כך נתעסק בפליטי.
אחר-כך נתעסק ביחסים שלנו עם תורכיה או עם הפלסטינים.
ולגבי איו"ש?
איו"ש מבזבזת משאבים לישראל, משאבים שאיתה יכולנו לעזור למעמדות המוחלשים. השהות באי"וש היא גם ככה זמנית, אז הבזבוז חסר פואנטה. צה"ל בעצמו מגדיר את הנוכחות באי"וש כזמנית, ומבחינת הצבא זה לא חלק ממדינת ישראל. ההשפעה שלנו כישראלים על הנוכחות היא רק לקצר אותה. אבל בסופו של דבר נצטרך להתפנות עם ביבי או בלעדיו, עם בנט או בלעדיו, ישראל תצא בסוף, אז עדיף שאנחנו נוביל את המהלך ונשמור על כמה שיותר שטח לפני שגורם חיצוני יוביל אותו ואריאל ומעלה אדומים יהפכו לערים פלסטיניות



Humbly yours, Lucă

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה