על מה מדברים?

אונס (1) אורתודוכסים (1) אחד במאי (1) אנארכיזם (1) אנרכיזם (1) אפיפיור (1) ארצות הברית (4) בדלנות (2) בצע (1) ברית המועצות (1) גאווה (3) גרגרנות (3) דת (4) האח הגדול (1) הארץ (1) הדרת נשים (1) הטרדה מינית (1) המזרח התיכון (1) התנועה הליברלית החדשה (1) זעם (2) חטאים (3) חיזבאללה (1) טאו (2) טאואיזם (2) טרור (2) יהדות (2) יהודים (1) יום הזכרון (1) יום הנצחון (1) יום כיפור (1) ימין (6) ישוע (1) ישראל (4) כבוד (1) כיבוש (2) לאו צה (1) לבנון (1) ליברליזם (8) ליברלים (3) מגדר (1) מדיטציה (1) מלחמה (3) מלחמת העולם השנייה (2) מצרים (1) מרצ (1) נוצרים (1) נצרות (2) סוציאליזם (8) סוציאליסטים (1) סוריה (1) סין (1) סלובניה (1) ספרטיזם (1) סרבנות (1) עבודה (1) עצלות (1) ערבים (1) ערכים (1) פאשיזם (1) פוליטיקה (5) פיגוע (1) פילוסופיה (1) פלסטין (2) פמיניזם (3) פסח (1) פסחא (1) פרובוקציה (1) פרנציסקוס (1) צבא (2) צבא ההגנה לישראל (4) צום (1) ציונות (2) צניעות (2) צעדת השרמוטות (2) צפון קוריאה (1) קומוניזם (2) קונסרבטיבים (1) קים ג'ונג און (1) קנאה (1) קפיטליזם (2) קתולים (1) רבין (1) רבנות (1) רוסיה (2) שטחים (1) שירה (1) שירים (2) שלום (1) שמאל (9) שמרנים (1) שנאה (1) תאווה (1) תיאופוביה (1) תשוקה (1) poetry (1)

יום שישי, 12 באפריל 2013

הרבנות פוגעת בציונות.

לעולם איני מעביר ביקורת על צה"ל, וגם כשכן היא לא על הנהלים והמדיניות שלא, אלא על הוצאתם לפועל. אני לעולם לא מעביר ביקורת על צה"ל כי אני מאמין בו וכשירותו המוסרית למרות מקרים חריגים שקורים. גם תור חייל היתי מקבל "גזירות" כי היתי מבין לצורכה של המערכת כי ככה זה בעולם המודרני הכל לפני הנייר, וארגון שמתפעל למעלה מעשרת אלפים יתקשה אם באמת ירד לרזולוציית מיקרו, או כמו שהמפקדים מכנים זאת "מקרים פרטניים אלי.". הבנתי שישנן פקודות שמארתן קיומן הוא פשוט להיות פקודות למען הסדר הטוב. השבוע נחרדתי.

לראשונה בחיי אני מבקר את המערכת הצבאית הישראלית, זו שכולנו גדלנו בה ויתחנכו בה. אני, בתור סוציאליסט, רואה במודל צבא העם, או מה שנשאר ממנו, חלק הכרחי בקיום המדינה שלנו, עיצוב החברה שלנו ושמירה על האחדות שלנו. דא עקא - רבנות.

השבוע התאכזבתי לראשונה מרא"ל בני גנץ, שהיה אמור להניח את דגל הלאום על קברו של החלל האחרון. הרמטכ"ל הניח את הדגל על בקרו של החלל היהודי האחרון ולא החלל הישראלי האחרון. בזיון. לא מספיק כאב המשפחה שאיבדה את בנה, עכשיו גם ההשפלה הזו שהוא לא חלל מספיק טוב? אחרי זה אנחנו מעודדים את אחינו הדרוזים להילחם יחד אתנו, מקווים שיום אחד גם הערבים המוסלמים יוכלו לקחת חלק נכבד בעול השירות (כרגע הם משרתים, אבל במינונים נמוכים) ובאים בטענות לח"כ זועבי שמחרימה כמרים המעודדים גיוס. זה לא שהדם היהודי (שאין כזה דבר וזו המצאה של היטלר) יותר טוב מדם אחר.

הוקל לי מעט כאשר בצה"ל הבינו את הטעות והתנצלו. נוהל הנחת הדגל ישתנה, ומעתה יונח על החלל האחרון - נקווה שלא יתווספו עוד - לא משנה מה דתו או אם יש ספק בדתו, וגם על הקבר בחלקה המרכזית. אבל הבעיה לא נגמרת כאן. מי שביקר בהר הרצל יודע שהחיילים הלא-יהודים, קרי 'גוים' (מילה מתנשאת) קבורים בחלק אחר של בית העלמין. אפילו בנו להם מעמד כזה, מפלס - אם תרצו - כדי להגיד שהם לא נקברו באותו הגובה של היהודים. למה הם צריכים להיקבר בנפרד? הר הרצל מיועד לכל הגיבורים הציונים ולא רק ליהודים. למה הם לא יכולים להיקבר עם אחיהם לנשק? למה לעזאזל הגענו למצב שיש חלקה נפרדת ללא-יהודים וחלקה מרכזית בה רק יהודים? כאן נכנסת הדת.

הרבנות והדת פולשות לכל חלקה טובה במדינה וגם לצבא היקר שלנו. זה החל בהדרת הנשים בבה"ד 1 והמשיך דרך חיוב של קצינים חילונים לסייר בהר מירון ובקצינים ערבים שחויבו לשבת לשמוע הרצאה על יהדות. זרועותיה האדירות רק התיישבו סביבנו, לכאורה. עכשיו אנו עדים לאיך שהן חונקות אותנו. בעבר היהדות אסרה על עליה, מאחר וזה חילול הקודש. לקומוניסטים והסוציאליסטים גם ככה אין אלוהים רישמי, אז מבחינתם עליה, ציונות ועבודה זו חובה. אבל עכשיו חוקי הדת של ישראל מחייבים אותנו להפלות את אחינו, גיבורים ציונים, עם אחינו, גיבורים ציונים, אחרים. יש לי המון יראת כבוד למשפחות השכולות, אבל אם אתם לא רוצים שיקיריכם יונחו לצד 'גוי' יש חלקה צבאית בבית העלמין היהודי בעיר בו אתם גרים (ואני מאחל לכם שלא תהיה לאף-אחד הדילמה הזו, ותמותו כולכם זקנים ומאושרים).
כפי שאנו רואים, הרבנות פוגעת בציונים, לכן היא פוגעת בציונות, וכל זה בחסות משרד הדתות, למעשה ממשלת ישראל מעודד ומחזיקה בגוף אנטי-ציוני זה.

למען עתיד ציוני טוב יותר, יש לסגור, אם לא, אז לפחות לסרס ולנטרל את הרבנות הראשית האנטי-ציונית ולהעלים את משרד הדתות. הר הרצל שייך לציונים ולא רק לציונים-יהודים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה