על מה מדברים?

אונס (1) אורתודוכסים (1) אחד במאי (1) אנארכיזם (1) אנרכיזם (1) אפיפיור (1) ארצות הברית (4) בדלנות (2) בצע (1) ברית המועצות (1) גאווה (3) גרגרנות (3) דת (4) האח הגדול (1) הארץ (1) הדרת נשים (1) הטרדה מינית (1) המזרח התיכון (1) התנועה הליברלית החדשה (1) זעם (2) חטאים (3) חיזבאללה (1) טאו (2) טאואיזם (2) טרור (2) יהדות (2) יהודים (1) יום הזכרון (1) יום הנצחון (1) יום כיפור (1) ימין (6) ישוע (1) ישראל (4) כבוד (1) כיבוש (2) לאו צה (1) לבנון (1) ליברליזם (8) ליברלים (3) מגדר (1) מדיטציה (1) מלחמה (3) מלחמת העולם השנייה (2) מצרים (1) מרצ (1) נוצרים (1) נצרות (2) סוציאליזם (8) סוציאליסטים (1) סוריה (1) סין (1) סלובניה (1) ספרטיזם (1) סרבנות (1) עבודה (1) עצלות (1) ערבים (1) ערכים (1) פאשיזם (1) פוליטיקה (5) פיגוע (1) פילוסופיה (1) פלסטין (2) פמיניזם (3) פסח (1) פסחא (1) פרובוקציה (1) פרנציסקוס (1) צבא (2) צבא ההגנה לישראל (4) צום (1) ציונות (2) צניעות (2) צעדת השרמוטות (2) צפון קוריאה (1) קומוניזם (2) קונסרבטיבים (1) קים ג'ונג און (1) קנאה (1) קפיטליזם (2) קתולים (1) רבין (1) רבנות (1) רוסיה (2) שטחים (1) שירה (1) שירים (2) שלום (1) שמאל (9) שמרנים (1) שנאה (1) תאווה (1) תיאופוביה (1) תשוקה (1) poetry (1)

יום שלישי, 28 במאי 2013

עדכון תקופתי לפני פגרה ארוכה

הוספתי עמוד חדש לבלוג - עמוד השירים אליו הכנסתי שלושה מתוך שירי: אשמה, דיר חזירים וטיפה של שפיות.
ולשם ייכנסו כל השאר בעתיד.

הרבה זמן לא נכתב כאן, וקראו הרבה דברים שרציתי לדבר עליהם.
נתחיל מהרעש והכרכור סביב רוה"מ ושר האוצר.
אני דווקא בירכתי על המהלך של הנאו-ליברל בנ-ימין נתניהו לשתי המעצמות היחידות בעולם שמהן באמת סוריה ואיראן מפחדות.
חבל שלא טרחנו להתחבר לרוסיה כבר ב-1948.
ההישגים?
כרגע הדיפלומט הדגול השאיר חרא של רושם על הסינים ובינתיים פוטין ממשיך לייצא טילים לאסאד בגז שאנו מייצאים לו.
גז?
כן הגז שתשובה מצא. כל הכבוד לך. עכשיו קח את הכסף ועוף הביתה, או שגם את זה לא תקבל. אני רואה את הפרצופים הניאו-ליברליים שלכם מתעקמים בגועל. כן. אני סוציאליסט ואני אשדוד אותו בשם המדינה. כעובד מקבל שכר מינימלי והוא מורעב ללחם או פועל באפריקה נקבר תחת מכרה יהלומים בשם השוק החופשי, זה בסדר, כי זה חופשי. עכשיו שאני אומר לקחת 600 מיליארד שקלים על אוצרות טבע שנמצאים בכדור הארץ (לא בבעלות אף-אחד) במים הטריטוריאליים של המדינה שלי, מאדם שלא חסר לא, ואני מבטיח שלא חסר לו, אתם מתבכיינים. אני אשתמש בכסף כדי לקנות טרמפנטין לכל הימנים בישראל כדי להסיר את הצביעות.
ויאיר, יאיר לפיד. שר האוצר, או בעצם המגן האנושי של ביבי ושטייניץ. בראבו ביבי! בראבו! מחרבן על כולנו וגורם לנו לדרוש מיאיר שינקה. הבן אדם עיתונאי וסופר, הוא יודע לעשות דברים אחרים עם נייר.

פיגוע בב"ש.
לאנשים נטייה מעוותת לחשוב שפיגוע הוא אך ורק אירוע בו המפגע הוא ערבי, או לחלופין רק שלמניע יש אופי לאומי, אז ורק אז מדובר בפיגוע. בסופו של דבר פיגוע הוא הרג מכוון של אנשים לא מתוכננים ואקראיים. הרעש המרכזי היה המניע לפיגוע.
בשמאל מיהרו להאשים את המצוקה הכלכלית.
בימין מיהרו להאשים את המחאה החברית שמסיטה נגד הבנקים.
ואף-אחד לא טרח לשאול מדוע אזרח שפוטר ממשרתו הבטחונית, ואחרי המלצת המשטרה, ממשיך לאחוז בנשק? למה בית המשפט מאשר לאזרח להחזיר נשק כאשר ידוע שמצבו הנפשי לקוי?
ובכלל למה לעזאזל לאזרח יש נשק פרטי?
זה מחזיר אותי למשפט האמריקני "Guns, don't kill, people do."
במקום לדבר על הגורמים תכלס שהובילו לו לאירוע (שילוב של מצוקה נפשית, מצוקה כלכלית ואמצעי) דאגו חברינו לעשות הון פוליטי.

אשפת הריאליטי.
לא משנה כמה תנסה להתחמק מכך, תמיד תיפול לאשפת ה"אח הגדול". כל עונה ניסיתי להתחמק, אבל בכל מקום תשמע פטפוטים של שיפרה ואיציק ומירה ובובליל ופרידמן ואלעד הגמד הנחמד שמרקד מצד לצד. אני מודה שאפילו יצא לצפות בחמש דקות שלמות (לא מרצון, זה היה בהמתנה בתור). תכניות הריאליטי הינן פח חדש בחסות הניאו - ליברליזם שבמקום לתת לנו חופש והשכלה, כובל אותנו לבורות ולתת-רמה ומשאיר אותנו עבדים לחופש (של אדם אחר) וכמובן לכיס של מנכ"ל הערוץ.
בעבר נהגו להאשים את הקומוניסטים שיש להם ערוץ 1 בלבד כדי לחסוך את ההתלבטות, כמו כן ישנם סיפורים על רדיו בצפון קוריאה המותקן בתור הקיר ברגע שאתה מקבל בית, הרדיו תמיד עובד כדי שהחבר ג'ונג און יודיע מה שהוא רוצה, מתי שהוא צריך. לדעתי זה סתם מיתוס שנופח בעבקות 1984, ושוב: האח הגדול.
אם האלטרנטיבה היא אנשים מטומטמים מבחירה או שלילת אפשרות הבחירה, אני אקח את אפשרות ב'.
למה אין פיקוח? למה אין צנזורה על כל הזבל הזה?
היה הרבה רעש סביב כמה מתמודדים שהחלו לריב. אחד מהם החל לקרוא קריאות גזעניות וסקסיסטיות. הניאו-ליברליזם מאפשר לנו לצפות בזה. אבל מה יותר זעזע הוא הרעש שנוצר כתוצאה מכך. אדם שנרצח לפני פחות מחודש באיו"ש. שתי ילדות נמצאו מתות באיזור ערד. אבל אוי-אוי- אוי! איך מיילי אמר לזהבה הלסבית את הדברים האלה?! לאן הדרדנו? תתעוררו, קופי ריאליטי מטומטמים, זו החבר'ה שלכם, לא התכנית הזו.
(זה אנתרופולוגי!  כנס לקניון מלחה, תראה מה זה אנתרופולוגי.)
ואז התגובה לא איחרה לבוא, חבורת ניאו-ליברלים החליטה לתקוף את הטמבל הזה ולבצע לו 'תג-מחיר' ברכב. ואפילו יש המצדדים בהם. אני חושב שהוא חזיר קפיטליסט שרוכש ג'יפ לפוזה ולא לשימוש האמיתי של רכב שטח ובכך חונק לנו את החמצן לחינם, אבל לקחת את החוק לידיים ולעשות ונדליזם בגלל מה שאמר? לצדד בזה? חשבתי שאתם תומכים בחופש הביטוי.

הבלוג ייצא לפגרה, אשוב לקראות אמצע-סוף אוגוסט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה